Sayfalar

8 Mayıs 2011 Pazar

Anneler Günü

Öncelikle Canım annemin anneler gününü kutlayarak başlamak istiyorum. Bu tarz ticari günlere takılmaya gerek yok diye düşünüyorum ama bu günler sayesinde hediye alıp-vermek de hoş tabii…
Annem güçlü bir karakterdir bizim hayatımızda. Her zaman bizim kendi ayaklarımızın üzerinde durabilen, eğitimli, düzgün insanlar olabilmemiz için uğraş verdi. Hep yenilikçiydi bizi büyütürken. Ben şimdiki gençlerin yetiştiriliş tarzlarına bakınca daha da hayran kalıyorum anneme, zira hep öndedir benim annem. Öğretmenlere ve çalışan annelere süt izninin çıkmasını sağlayan kadınlardan biridir. Elinden kitabı düşmez, asla kötü söz konuşmaz, hep çalışarak bir yerlere varılacağını düşünür. Kadınların okuması gerektiğini savunur ama başbakan bile olsanız evinizin kadınısınız der her zaman. Onun içindir ki her şeyi öğretti kız kardeşimle bana. İkimiz de her şeyi yapabiliriz istersek. Aslında böyle yetişince dünyanın bir ucuna da gitseniz hiç zorluk çekmiyorsunuz. Dil bilmemiz, araba kullanmamız ve mutlaka üniversite mezunu olmamız şartı vardı annemin. Başka türlüsü yoktu. Flört için izni yoktu mesela, üniversitede diye geçiştirirdi hep. Kaşımı almama izin yoktu, o da büyüyünce. Acaba ne zaman büyüyecektim? Şimdi komik gibi gelen ama düşününce mantıklı bir dolu öğreti. Anne yüreği işte hep en iyisi olsun onun yavrusu, üzülmesin, hep mutlu olsun. Flört zamanı gelince sırdaşım oldu, kimsenin bilmediğini o bildi, her zaman arkamdaydı, her hatamı hoş görüyle karşıladı. Hep arka çıktı bana, yaparsın, edersin motivasyonuyla büyüdüm. Evlenince eşimi oğlu gibi sevdi. Biz neysek eşim de oydu evde. Kızımı büyütürken tam anlamıyla destek oldular bana. Her gün onu okuluna götürüp-getirdi. Maddi - manevi her yerde her zaman destek oldu canım annem. Onu çokkk seviyorum.
Gelelim kendi anneliğime. Hani insanın heyecan duyduğu yerler vardır. İlk aşk, üniversite sınavı sonucu, gelinlik giymek falan filan. Oysa, gebe kalmak ve doğurmak dünyanın en ama en heyecanlı sahnesi. Büyük sorumluluk. İki kişinin aşkını tek karında büyütmek, ne yesem ne içsem stresi. Nasıl olacak? Nasıl büyüteceğiz kaygısı? Doğum nasıl bir şey? Sonra o minicik korunmasız yavrunun sana emanet edilmesi. Ben çocuklarımızı hep emanet gördüm, bize Tanrı’nın bir emaneti. Sosyal güvence olarak görenleri hiç anlamadım. Canım kızım benim, aşkımızın emaneti. Anneler günüm sayende kutlu olsun, iyi ki senin gibi bir kızım var…
Cumartesi günü grup olarak buluştuk, birbirimizin anneler gününü kutladık. Pek keyifliydik yine, bize bahane olsun. Perşembe’den beri iki gün oldu görüşmeyeli, olur mu? Kızlarla artık başka bir boyutta yaşıyoruz. Hepimiz tek yüreğiz. Kimse kimseye kıyamıyor. Kimse kimseye alınmıyor, sevgi tek sloganımız. Egolar çatışmıyor, kıskançlık sıfır. Birbirimize yeni ne öğrendiysek öğreteceğiz diye deliriyoruz. Sırf bu yüzden şizofren muhabbetlerdeyiz. Bazen çoluk çocuk, eşler, şamata yemekler tam bir karnaval havasında geçiyor toplanmalarımız. Benim annem de her zaman böyle arkadaş gruplarını önemsedi. İşte yine model davranış! Eminim kızım da böyle yaşayacak…
Yıllardır, anne olmak isteyip de bir türlü olamayan kadınların bugünü görmek istemediklerini ve buruk yaşadıklarını gözlemledim… Hem mesleki hem de anneliğin tadını almış biri olarak, anne olmak isteyen tüm kadınların annelik zevkine varmalarını diliyorum. Ama çok takılmadan her şey kararınca güzel…
Son olarak size iki poz atıp, bugünlük yazımı bitiriyorum. Sevgiyle kalın…
Mert - Sibel - Sema


Dilhun - Aylin


4 yorum:

  1. Hepinizi çok seviyorum,iyiki varsınız kızlar...

    YanıtlaSil
  2. Bu kadarmı mükemmel anlatılır anne ve annelik?Canım,annen,kızın ve tüm sevdiklerinle daha nice anneler günü kutlamalarına....anneler gününüz kutlu olsun.reyhan arıduru

    YanıtlaSil
  3. :)))) anneler gününüz kutlu olsuuun :)) öpüldünüz kızlar.. yeşimmm...

    YanıtlaSil
  4. Reyhan öğretmenim siz dünyanın en iyi annelerinden birisiniz. Sizi çok seviyorum. Başak annesi ne fırtınalar geçiyordur yüreğinizden, sizi ne kadar iyi anlıyorum. Hep mutlu olun, hep gülün inşaallah...Yeşimcim canımsın, daha sık aramızda olmanı istiyoruz artık. özlüyoruz çünkü seni, senin de anneler günün kutlu olsun canım...

    YanıtlaSil