Sayfalar

3 Haziran 2011 Cuma

TOMBUL POĞAÇA

Yılardır Yoga yaparım ama bu yılki kadar yoğun yapmamıştım hiç. Belma Hanım ve orada tanıştığım yeni arkadaşlıklar bu yıl bana çok iyi geldi. Belma Hoca, her şeye nokta koyduktan sonra tası tarağı toplayıp Antalya'ya yerleşmiş bilgili, dingin, aurası her an parlayan bir kişi. Beni o kadar iyi anladı ki bu yolculuğumda anlatamam. Elimden tuttu basamakları çıkmaya çalışırken. Kendime yaptığım yolculuk en yorucusuydu bu yıl. Kendimle yüzleşmek her zaman zevkli değildi maalesef.  Yaşamın anlamı, erdemlerimiz oturdu. Okuma saatlerimizde tartıştığımız konular sayesinde taşlar yerini buldu hayatımda. Koşulsuz sevgi ve egoyla başa çıktığın zaman daima kazanacağımızı öğrendik. İyi insanların neden kötü şeyler yaptığını konuştuk. Bu dünyaya gelirken bilerek geldiğimizi ve hepsinin bir öğreti olduğunu, başımıza gelen şeyleri baş edebildiğimiz zaman sınavı geçtiğimizi öğrendim. Yaptığımız her şeyin bedelini koşulsuz ödediğimizi öğrendim. Ölümün anlamı ve ötesini konuştuk. Kaderimiz deyip oturmaktansa çalışmayı öğrendim. Resmin bütününe bakmayı ve herkesi olduğu gibi kabul etmeyi öğrendim. Karşımıza çıkan her insanın bir tür öğreti ve gelişmişlik olduğunu öğrendim. Kimi zaman hüngür hüngür ağladım bu seanslarda hep niye benim başıma geliyor diye, kimi zaman şükrettim iyi ki de benim başıma geldi böyle şeyler diye. Bu yeni grubumla hayatın akışına bıraktım kendimi, farklı alanlarda başarılı olmaya adadım kendimi. Her işaretin anlamını biliyorum artık. Farkındalığım arttı. En en önemlisi de huzurlu ve mutluyum artık… İşte bu okuma seanslarımızda çay yanında bir şeyler yemeyi gelenek haline getirdik. Nurten hanım poğaça ve kek getirmişti o gün. İyi yapılmış poğaçaya bayılırım. Çok lezzetliydi, hemen tarif diye öldüm, amacım sizlere yazmak. Deneyin tarif çok başarılı. Gerçi kardeşim un girdi biz bu tarifi yapamayız der ama deneyin lütfen…


Malzemeler
3 yemek kaşığı yoğurt,
150 gr. Margarin (oda sıcaklığında, yumuşak),
1 çay bardağı zeytinyağ,
1 yemek kaşığı sirke,
1 tatlı kaşığı toz şeker,
1 çay kaşığı tuz,
1 tatlı kaşığı karbonat,
1 çay kaşığı silme baking powder,
Aldığı kadar un (yumuşak bir hamur olacak),
1 yumurtanın sarısı (üzerine sürmek için),
Poğaça içi için istediğiniz malzeme (peynir, patates, zeytin, kıyma)



Yapılışı
Tüm malzeme homojen bir şekilde yoğurulur. Hamur yarım saat dinlendirilir. Şekil verilerek içine istediğiniz malzeme (peynir, patates, zeytin, kıyma) konulur, üstüne yumurta sarısı sürülür, 175 derecede pişirilir.

Yoga grubumuz



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder