Sayfalar

6 Haziran 2011 Pazartesi

İNCİR REÇELİ/DVD KEYFİ

İNCİR REÇELİ GÜZELDİR...
Hayatı dolu dolu yaşayan Duygu ile skeç yazarı Metin'in hayatları bir barda kesişir. Metin, kıza ait hiçbir bilmiyordur, ne var ki kız, her gün evinde kalır ve sabahları gider. Evde notlar bırakır. İkisi her geçen gün birbirlerine daha çok bağlanırlar, hiç ayrılmayacakmış gibi. Ta ki Duygu'nun HIV pozitif olduğunu öğrenene kadar. Aşkları dokunmadan ibarettir.
OYUNCULAR:
*Melike Güner: Zıtlıkları başarıyla yansıtabilen, sıcakkanlı bir oyuncu. Sanki bu rol onun için yazılmış.
*Sezai Paracıkoğlu: Aşkı için her şeyi yapabilen Metin'i başarıyla canlandırmış. Umutsuzluğu da neşeyi de onun yüzünde izleyebiliyoruz.
*Sinan Çalışkanoğlu: Metin'in "kankası" Erol rolünde izliyoruz. Sevecenlikle oynamış rolünü.
REPLİKLER
Filmde beni en çok etkileyen ögelerden biriydi replikleri. Filmi yansıtıyorlardı adeta.
+ Sana dokunmak tüm kelimeleri yakmak gibi...
- Sana dokunmak tüm insanları affetmek gibi...
*Bana bir şeyi sevme hakkını vermediler, ben de incir reçelini sevdim. İncir reçeli sendin sevgilim.
GENEL DEĞERLENDİRME
Filmin bütününe baktığımızda sosyal bir konuya değindiğini görüyoruz. AIDSli insanlara bakış açımızı sorguluyor. Bu hastalık tedavi edilerek azaltılabilir,ne yazık ki bunun kan yoluyla değil de sanki bir dokunuşla bulaştığını düşünüyor çoğu kişi. Bu açıdan bakıldığında Duygu'nun çektiği zorluğu anlıyoruz, aşkı ile hastalığı arasında kalıyor, ölümsüzlüğü bulmak istiyor...
Ben beğendim ve bu filmde ağlamamanın imkansız olduğunu düşünüyorum.
**8/10**                                                                                                           -Su Yılmaz-
"Saklandıkları yerden aşk için çıktılar..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder