Sayfalar

14 Kasım 2011 Pazartesi

YEKTA KOPAN/KEDİLER GÜZEL UYANIR

Kediler Güzel Uyanır
Sıcacık bir başlık… Hakikaten kediler gerinerek, muzır muzır bakarak, yumuk yumuk uyanır. Yekta Kopan’ın son romanının başlığı işte bu “Kediler Güzel Uyanır”. Yekta Kopan’ın 9. kitabıyla sosyal paylaşım sitelerinden twitter sayesinde haberdar oluyorum. Okunacaklar listeme ekliyorum.

41 adet çok kısa öykülerden oluşan kitap elden bırakılmayanlardan. Sıcacık yataktan çıkmadan ya da kafenin en dip köşesinde görünmez olunup okunası cinsinden. Kopan’la yaşıt olduğumuzu düşünerek bu kadar güzel cümlelerle tadına doyulmaz bir kitap yazdığı için kıskanıyorum.
İyi gözlenmiş yaşamın ta kendisi ayrıntılarda saklanmış öyküler nefis. Her şey var. Çocukluğumuzun unutulmuş buruk tatları, görmediğimiz ayrıntılar, rüyalar, korkularımız, alışkanlıklarımız, takıntılarımız.
Beyaz sandaletler var küçük kızın ayağında. Sarı, sapsarı bir kavun taşıyor iki eliyle. Dikkatli. Sandaletinin aniden ayağından fırlayacağından habersiz. Dizi kanayacak. Bir salyangozun ağaçta süzülmesi gibi akacak kan, sandalete damlayacak. Kız en çok ona üzülecek. Neyse ki şu anda mutlu. Üstelik kavun haddinden fazla sarı.
…saçlarının, uzun sürmüş bir çocukluğun artığı gibi yere dökülüşünü izledin. Bugün hiç gelmedi sana…
…hayat da öyledir, geçer gider, iyi dinlemezsen, ne dediğini duyamazsın…
Kediler güzel uyanır!”
Sen, ey ruhuma şifa veren büyücü, sen öyle yatarken başında duruyorum. Ben artık uyuyamam uyumasına da, senin kedi güzelliğiyle uyanacağın günü bekliyorum.
Sade olsun istiyorum. Senin kadar sade. Bütün o basmakalıp sözlere uzak dursun, hayatla arasında bir mesafe olsun istiyorum. Olmuyor…
Her duygumuzu bir söze hapsetmemiz gerekmiyor, bu kadar dillenirse içimiz, dışımızın ne özelliği kalır.
Derken bir gün, sen anlatacaksın gerçeği. Bir başkasını ayağa kaldıracak, çiçeklerden bir çerçevenin içine yerleştireceksin. Tıpkı benim gücümün tükendiği bugünde olduğu gibi.
Sıra sende.
Ben gidiyorum artık. Veda ediyorum. Çünkü benden uykularımı aldığın günden beri, başkalarının rüyalarını görüyorum.
Ertesi sabah konuşacağım seninle…
Kitap işte bu lezzetlerle devam ediyor. Bu kış günlerinde içinizi ısıtacak bu kitabı bir çırpıda okuyacaksınız.
Sushi'm için!

Sevgiyle…
-Aylin Ayaz Yılmaz-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder