Sayfalar

9 Ocak 2012 Pazartesi

KIPKIRMIZI YENİ YIL PARTİMİZ…


Bu yıl yılbaşı partisini evde kutlamaya karar verdim. Şöyle heterojen bir grupla ev partisi olsun istedim. Arkadaşlarımı davet ettim. Birazı Antalya Kitap Kulübü’nden, birazı eskiden beri birazı ise yeni tanıştığım arkadaşlarım. Grubun birbiriyle kaynaşabileceğini düşündüm ki yanılmamışım. Harika bir gece geçirdik. Partiden herkes mutlu ayrıldı.
Misafirlerin tespitinden sonra sıra menüyü belirlemeye geldi. Bir kere olmazsa olmaz hindi pişirmem gerekti ama ben hayatımda hiç pişirmemiştim. Bir dolu araştırmalar,  sevgili arkadaşım Aylin’in tarifi, Emine’nin gözlemleriyle nefis bir hindi pişirdik. Evet, şimdi tarifini veriyorum;
Yılbaşı Hindisi;
Yaklaşık 6,5 kilo gelen hindiyi güzelce yıkayıp bir gece önceden süt banyosuna yatırdım. Ertesi gün saat (yılbaşı günü) 17.00 sıralarında hindiyi önce limonla şöyle bir ovup, soslayıp, pişirme poşetine koyup yaklaşık 3 saat150 derecede pişirdik. Peki, sosu nasıl yaptık;
Hindinin Sosu;
Zeytinyağı, kırmızı biber, karabiber, 1 orta boy soğan rendesi, 3-4 diş dövülmüş sarımsak, tane karabiber, defne yaprağı, kekik. 3-4 diş sarımsağı ve tane karabiberleri hindide delikler açıp gömdük. Masaj yapar gibi bu sosa bulayıp poşete koyduk hindimizi. Sonuç acayip başarılı. Tandır gibi nefis lezzetliydi hindimiz.
Hindinin yanına iç pilav yaptım. Kocaman şık bir kaseye önce pilavı üzerine de hindiyi koyup servis ettim. Pilav için önce rendelenmiş soğanı ve çam fıstıklarını kavurdum. Daha sonra kuş üzümü koydum, pirinci ilave edip pişirdim. Kestaneleri ayrı bir yerde pişirip pilavın üzerine ilave edebilirsiniz. Birazcık maydanoz kıyıp pilavınıza ilave ederseniz çok yakışıyor, tavsiye ederim.
Ana yemeği anlattım size peki benim menümde neler vardı?
Atıştırmalıklar
Kraker & havyar (tembel işi, krakerlerin üzerine havyar koyup servis ettim)
Peynir topları (krem, deri ve beyaz peynir karıştırıp toplar yapılıyor, kıyılmış maydanoz ya da kırmızı biber ya da cevize bulayıp sunuyorsunuz)
Dana carpaccio (tabağın en altına bir paket carpaccio, üzerine roka yaprakları, üzerine parmesan rendesi. Üzerlerine de çok hafif balzamik sirke gezdiriyoruz)
Avakado dip sos & mısır cipsi,
İçi peynirli biber turşuları (hazır satılıyor),
Acımık.
Ortadaki zeytinyağlılar, mezeler;
Hibeş,
Zeytinyağlı barbunya,
Kök ıspanak kavurması sarımsaklı yoğurtlu,
Zeytinyağlı yaprak sarma (Dilhun yapmış)
Buğday salatası (Sibel’den)
Dikenli kabak kızartması (dikenli kabaklar önce sodaya daha sonra una bulanıp kızartılıyor. Üzerine cevizli sarımsaklı bir sos olan tarator dökülüyor) (Mustafa’nın spesiyali)
Kuru domates (kuru domates, z.yağ, nar ekşisi, taze kekik)
Kırmızı biber salatası (közlenmiş biber, sarımsak, maydanoz, balzamik sirke)
Ispanak salatası (bebek ıspanak yaprağı, kırmızı soğan, kereviz sapı, kurutulmuş domates, kırmızı ve sarı dolmalık biber, z.yağ, limon, tuz)
Parti öncesi yılbaşı masası


Ara sıcaklar, hindinin yanındakiler;
Kök sebzeler fırında (pancar, şalgam, havuç, yabani havuç, yer elması, brokoli, karnabahar hafif haşlanır, fırına verilir. Üzerine z.yağ, sarımsak, limon, nar ekşisi, tuz, karabiberli sos dökülür)
Patates graten (patatesleri halka halka doğrayıp, hazır graten sosu sütle karıştırıp üzerine döktük ve fırında pişirdik.)
Kaşarlı mantar  (mantarların sapları çıkarılıp, içlerine kaşar ve acı kırmızı biber konulup fırında kaşarlar eriyinceye kadar pişirilir)
Tatlılar
Fırında kabak tatlısı ( kabaklar doğranıp üzerini örtecek kadar şeker dökülür, şeker eriyince fırında pişirilir. İkram ederken Antalya usulü tahin ve bol ceviz ilave edilir) Bu arada yılbaşında evde kabak pişirmek bereketmiş.
Marzipanlı truf (2 paket bitter çikolata, 1 paket kremayla eritilir, marzipandan toplar yapıp sosa bulanır ve kakaoya batırılır)
Yılbaşı kurabiyeleri (Kremany Seda yaptı ve görsel şölendi)
Böğürtlenli yılbaşı pastası (Ayşegül yapmıştı, nefisti)
Tiramisu
Sıcak şarap
1şişe şarap (çok marka olmasına gerek yok),
½ su bardağı şeker,
4-5 adet karanfil,
2-3 adet çubuk tarçın,
1 adet portakal,
1 adet elma,
1 çay bardağı elma suyu,
1 mandalina suyu,
2-3 adet yıldız anason,
½ su bardağı su,
1 çubuk vanilya,
Bir tencerede su, şeker, tarçın şeker eriyinceye kadar kaynatılır ve soğumaya bırakılır. Sonra portakalı ikiye ayırıp kabuğuna karanfilleri batırıp soğumuş şekerli suyunuza ilave edin. Elmayı dörde bölüp atın içine. Şarabı ve diğer malzemeleri ilave edip, ısıtın ama sakın kaynatmayın. Şöyle su bardağı gibi değişik bardaklarda ikram edin. Ben yılbaşı için yapılmış yeşil silikon saplı maşrapa gibi bir şeyle ikram ettim, herkes çok beğendi.
Sevgili eşim Sadık yemeğe başlamadan bir konuşma yaptı ki sanırım bu yıla damgasını vuracak cinsten. Herkesi nereden tanıdığımız ve minicik özellikleriyle tanıttı. Sonra bizi 2011’de kaybettiğimiz Kim Jong, Amy Winehouse ve diğerleri için 5dk. saygı duruşuna davet etti… İşte bundan sonra kahkahalarımız 2011’de kaldı ve yeni yılın tüm güzel umutlarla geleceğini müjdeledi. O sırada dünyanın en iyi ve en matrak eşiyle evli olduğum için binlerce teşekkür ettim…
Gelen misafirlerimin hepsine narları kırmızı tüllere yeşil kurdeleyle süsleyip verdim. Evlerine gidip kapılarında kırmaları için. Bereket için yapılan bir gelenekmiş.
Yine gelenlere şiir ve kişisel gelişim kitapları alıp bunu çekilişle hediye ettim.
Herkesin 2011’de şükrettiklerini kâğıtlara yazıp yüksek sesle okuduk ki şükretmeyi unuttuğumuz bir şey varsa hep beraber söylemek için. Bunu Yonca Tokbaş’ın yazısında okumuştum ve çok beğenmiştim, uyguladık. Bir de 2012’den beklentilerimizi yazdık ve okuduk.
Olmazsa olmaz tombala oynadık, hepimiz yıllardır oynamamışız, özlemişiz.
Karaoke tesisatı hazırladık ama ona vaktimiz kalmadı. Oynayabilseydik çok komik olacaktık.
Tam 00.00 de hepimiz el ele tutuşup bağırarak dilek diledik ve şampanyalar eşliğinde 2012’ye hoş geldin dedik.
Bundan sonra yılbaşlarında ev partisi yapmaya karar verdik ama ben 2013’ü bir Avrupa kentinde sokakta bağıra çağıra karşılamak istiyorum.

2012 değişim yılıymış... Her şeyin istediğimiz şekilde değişmesi dileğimle, bol şükürlü yıllar diliyorum. Sağlık ve sevgiyle kalın...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder