Sayfalar

4 Aralık 2011 Pazar

SIRADAN BİR PAZAR GÜNÜ
PAŞA LOKUMU PASTASI TARİFİ
DRİVE FİLMİ
Klasik pazar sabahı evcek güzel bir kahvaltının ardından eşimle yürüyüşe çıktık. Bizim buraya her Pazar köy pazarı kuruluyor. Adını bile bilmediğim bir dolu yemyeşil otlar aldım. Onları şöyle bir kavurup, üzerine sarımsaklı yoğurt ve saf z.yağı gezdireceğim, lezzetli ve sağlıklı… Şimdi kıztoşum uyarıyor, annecim bu blog kitap-sinema. Lütfen yemek tarifleri ile blogu karıştırma diye. Oysa ben böyle düşünmüyorum. Güzel, kolay ve farklı bir tarife hiç kimse hayır diyemez. Ben de bugün annemin misafirleri için yaptığı nefis bir pasta tarifini paylaşmak istiyorum sizlerle. Çay saatimizde nefis bir film izledik. Drive… Çayımız, film, paşa lokumu pastamız ve Pazar miskinliği süperdi. Şimdi tarifi yazıyorum size;
Paşa lokumu keki için;
4 yumurta,      
2 çay fincanı şeker,
3 çay fincanı un (eleyerek),
Vanilya, kabartma tozu
Tüm malzeme klasik kek yapılır gibi; yumurtalar ve şeker çırpılır, un ve diğer malzeme ilave edilir ve karışım yağlı kağıt kaplı fırın tepsisine dökülür. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirilir. Fırından çıkan kek ortadan ikiye ayrılır. Kek parçaları sütle ıslatılır. Şimdi vereceğim yalancı tavuk göğsü tarifi iki parçaya ayrılan kekin arasına konulur. Üzerine bol hindistan cevizi serpilir ve servis edilir. Enfes bir tarif. Bir oturuşta hepsini yiyeceğinizi garanti ediyorum. Peki arasına konulan muhallebi nasıl yapılıyor. Annem hazır yalancı tavuk göğsü yapılabilir ama ben kendim yaptım dedi ve tarifi verdi;
Yalancı Tavuk Göğsü;
½ kilo süt,
1/3 margarin veya tereyağı,
2 yemek kaşığı un,
1 su bardağı şeker,
Tüm malzeme karıştırılıp muhallebi yapılır. Yapılan karışım kekin arasına konulur. Annemin hazine yemek tarifi defterinden tarifler vermeye devam edeceğim.
Kalan son dilim

İzlediğimiz filmin yorumu da kıztoştan…

Drive: Film, Hollywood’da dublörlük yapan ve geceleri soygunlara katılan bir araba sürücüsünün yaşamını merkez alıyor. Yönetmenliğini Nicholas Winding Refn’in yaptığı filmde Ryan Gosling ile Carey Mulligan başrolleri paylaşıyorlar.
*Drive, 64. Cannes Film Festivali’nden En İyi Yönetmen ödülüyle döndü.

Bu bir Sushi ve Aylin yazısıdır, her hakkı saklıdır…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder