Sayfalar

31 Ekim 2011 Pazartesi

MONTAUK - NEW YORK

New York’ta hafta sonu için planımız Montauk’a gitmek… Eşimin Amerikalı dermatolog bir meslektaşı bizi davet ediyor. Her NY’a gelişimizde mutlaka bizi Montauk’taki evlerinde misafir ediyorlar ve biz de çok mutlu oluyoruz. Çünkü Montauk mutlaka ama mutlaka gitmeniz gereken elit bir tatil yeri. New York Eyaleti’nin en görkemli ve en lüks yazlık evlerinin bulunduğu yer.

New York Long Island'ın en doğudaki ucu. Montauk Point Lighthouse denen en az 200 yaşında ünlü bir deniz feneri var ve görmeniz gereken farklı bir uç. Yazı yazmak için, düşünmek için, dinlenmek için uygun bir sığınak. Bizim ülkenin meşhur yazlık yerlerine inat sessiz bir lüks mevcut buralarda. Lüks ve paranın konuştuğu bu yerde hiçbir şey gözünüze sokulmayacak kadar da mütevazı.
New York’un güneşi ilk gören yeri. Tam da bu yüzden nikâh kıymak için burayı tercih edenler ya da yılbaşlarında yılın güneşi gören ilk insanları olmak için buraya gidenler az değilmiş.
Her zaman ki gibi araba kiralıyoruz Montauk’a gitmek için. Çünkü yol çok keyifli, nefis yerlerden geçiyorsunuz. South Hampton, East Hampton görülmeye değer yerler. Mola verin, muazzam evleri görün. Prestijli markaların sahil konseptli mağazalarına uğrayın, çok keyifli… O beğenerek izlediğimiz Gossip Girls dizisinin yazlık mekânı buraları. Hatta yol boyunca şarap imalathanelerine uğrayın derim. Tadım yapın.


Montauk ismi nereden geliyor diye sorarsanız, bir kaynağa göre; 1600’lü yıllarda bütün Long Island’ın lideri olan kızılderili şefinin adı Montauk’mış. Buralarda o zamanlar yüzlerce kabile yaşarmış. Haritadaki isimlere dikkat edersek; Massapaque, Patchogue, Cutchogue vb, bu civarda (hatta Mannahatta = Manhattan) pek çok yerleşim ismi kızılderililerden kalma.
Bu arada meşhur Jaws filmi Montauk Limanı’nda çekilmiş. Bunu duymak beni çok etkiledi. Çocukluğumuzda izlediğimiz film ve her denize girip açıldığımızda aklımıza gelen sahneler, hiç unutmadığımız filmin burada çekilmesi çok heyecan verici. Jaws’a inat o kadar sakin ki buraları. Atlantik Okyanus’unda bundan dolayı mı yüzmedim acaba? Yoksa Akdenizli olmanın verdiği kaprisle en güzel denizlere sahipken buraları küçümsedim mi acaba? O buz gibi okyanus bana hiç cazip gelmedi. Deniz delisi eşim bana inat yüzdü ama dondu. Ben şurup gibi denizlerin kadınıyım, denizin suyu bana ipek gibi dokunmalı, tuzu kanayan yerlerimi dağlamalı.
Ev sahiplerimiz dünyanın en tatlı insanları. Nefis evlerinde nefis anlar kaydediyoruz belleklerimize. Amerika’dan ülkemizin sorunlarını görmek, paylaşımlar, sonsuz sohbetler… Dünya vatandaşı olmak bu olsa gerek. Tüm kaygılar insanca yaşamak üzerine. Tüm öğretiler huzur odaklı. Tüm temenniler aynı barışçıl yaklaşımlar… Geçmiş hepimizin görmeyi bilirsek…
Hep beraber Montauk’ın meşhur restoranı Gosman’s Dock’ta birlikte akşam yemeği yiyoruz. Ne ortama ne de sohbete doyulmuyor.  Eğer benim gibi deniz ürünleri delisi iseniz tam isabet. Istakoz salatası mükemmel. Aldığım tüm tarifleri burada uyguluyorum. Arkadaşlarım bayılıyor. Eğer yolunuz buralara düşerse rezervasyonla gidilen bu mekânın eşsiz lezzetlerini deneyin derim. Eminim dönüşte bana teşekkür edeceksiniz…
Yemek sonrası dondurmanızı alıp çarşısını turlayın, arkanızda bıraktığınız kıymetlilerinize küçük küçük hediyeler alın. Bahçeniz ya da balkonunuz için değişik şeyler alın, ben hiç üşenmeden ta oralardan kuş yuvası getirdim. Nefis keyifli farklı dizaynlar var.
Burada kalmak isterseniz kalınacak güzel butik oteller var. Bana sorarsanız bir haftalığına bu muhteşem evlerden kiralayıp nefis bir tatil yapın derim. Atlantik Okyanus’una karşı alın kitabınızı, kapatın telefonlarınızı netinizi ve tüm nöronlarınızı dinlendirin. Yavaşlatın tüm yaşamınızı, yediklerinizden keyif alın, müzik dinleyin, yudumlayın hayatı. Sabah o muazzam güzel evlerin sokaklarında koşun, temiz havayı soluyun. Güneşi selamlayın ve kocaman şükredin her şeye. Bana inat okyanusta yüzün ya da okyanusta balık avlayın zira burada balık avlamak çok trendy. Nefis lezzetler keşfedin ve bizim ülkemizde maalesef olmayan insana olan değeri gözlemleyin. Bırakın titrinleriniz sizi beklesin, siz sadece siz olun. Bir gün yolunuzun düşmesi dileğimle.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder