Sayfalar

28 Mart 2012 Çarşamba

ŞEVKETİ BOSTANLA TANIŞMA

Bugün sizlere hayatımda ilk kez pişirdiğim şevketi bostan yemeği tarifi vereceğim. Benim bu otlara karşı bitmez tükenmez sevdam ne olacak bilmiyorum. Yerken kendimden geçiyorum. Hele köy pazarlarında dolaşıp adını sanını bilmediğim otları satın almaya bayılıyorum. Otların genel pişirme mantığı belli aslında. Haşla daha sonra sarımsaklı yoğurtla, bitti gitti. Bugün vereceğim tarif farklı. Şevketi bostan yemeğini daha önce hep kuşbaşı etli yedim. Şimdi size vereceğim tarif de zeytinyağlı denebilir.
Bu arada şevketi bostan, ülkemizde Marmara, Ege ve Akdeniz bölgelerindeki tarla kenarı, bahçe ve kırlarda yabani olarak yetişiyormuş. Bitkinin yaprak ve çiçekli sürgünleri bitkinin çiçekli olduğu yaz boyunca toplanıp, gölgede özenle kurutulup parçalara bölünüp, tohumları da sonbaharda olgunlaştığında toplanıyormuş. Şevketi bostan, tadı acı olan sinisin adlı madde ile flavonid, uçucu yağ ve yapışkan bitki sıvılarını içeriyormuş.

 Faydalarına gelince;
Sindirim ve safra salgılarını artırıyor. Karın ağrılarıyla birlikte görülen sindirim güçlüğünü giderip rahatlama sağlıyor. Kanamaları durdurup; hemoroit ve ishali iyileştirmekte etkili oluyor. İştahı arttırıyor. İdrar söktürücü. Yaraları temizleme ve iyileştirme özelliği varmış (hazırlanan çay pamuk yardımıyla yaralara sürülerek temizleniyor).

Yemeğin Yapılışı;
1 kilo şevketi bostan otunun köklerini (odunsu bir kökü var, eğer kökler tazeyse kök kısmı da yenebiliyormuş) temizleyip yıkayın. Ben sebzeleri biraz sirkeli suda bekletiyorum. Yıkadığınız şevketi bostanı haşlayın.
2 adet büyük soğanı halka halka (piyazlık) doğrayın, tavada zeytinyağı ile soteleyin. İçine 1-2 adet diş sarımsak doğrayın. Soğanlar biraz pembeleşince 1 kaşık un ekleyin. Sotelemeye devam edin. Kavurma işlemi bitince 1 adet limon suyu ilave edip ocağın altını kapatın.
Haşlanan şevketi bostanları bir kaba alıp hazırladığınız soğanlarla karıştırın. Afiyet olsun. Tarif adaşım Aylin ve Sibel’den. Kızlar elinize sağlık. Yanına sarımsaklı biberli yoğurt yakışıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder