Sayfalar

10 Mart 2012 Cumartesi

NEVZİNE & KUSURSUZ CİNAYET YOKTUR


Nevzine tatlısını TV’de gördüm ve tadını çok merak ettim. Denemeye karar verdim. Zira Başkan Obama geldiğinde onuruna verilen Cumhurbaşkanlığı yemeğinde nevzine ikram edilmiş. Kayseri yöresine ait bir lezzetmiş. Yapınca ve tadınca Amerikalıların seveceği bir lezzet ve beğenmişlerdir yorumunu yaptım içimden. Tarifi veriyorum:
Kek malzemesi;
5 su bardağı un,
1 yumurta,
3 yemek kaşığı tahin,
1 paket yağ ( ½ margarin + 1/2 tereyağı eritilecek)
1,5 su bardağı ceviz,
3 çorba kaşığı yoğurt,
1 paket kabartma tozu,
Üzeri için;
1,5 su bardağı pekmez,

 Fırını 180 derecede ısıtın. Orta boy bir tepsiyi yağlayın. Pekmez dışındaki malzemeleri yoğurma kabına alın. Hiç mıncıklamadan, avuç ayasıyla okşar gibi karıştırarak yoğurun. Hamur birleşmeyecek, parça parça bir kıvamda kalacak. Sert kıvamda olacak. Orta boy bir tepsiyi yağlayın. Hamuru içine alıp gene avuç içiyle bastırarak tepsiye eşit kalınlıkta yayın. 1-2 santim kalınlıkta olmalı. Tepside bastırdığınız sırada hamur sıkılaşacak. Sıcak fırının orta rafında üzeri pembeleşene kadar, yaklaşık yarım saat fırınlayın. Bıçakla kare kare kesin. 5 dakika oda sıcaklığında bekletin. Sıcakken üzerine oda sıcaklığındaki pekmezi gezdirin. 1-2 saat dinlendirdikten sonra servis yapabilirsiniz. Arzu ederseniz pekmez yerine şeker şerbeti de kullanabilirsiniz. 2 su bardağı toz şeker, 3 su bardağı su ve 1 çorba kaşığı limon suyu ile şerbet hazırlayabilirsiniz. Ben pişince pekmez döktüm ama şurup daha yakışacak gibi bir hisse kapıldım. Merak kediyi öldürür o yüzden bir kez olsun deneyin bu lezzeti derim. Afiyet olsun…

Gelelim bugün sizinle paylaşacağım kitaba. Sevil ATASOY - Kusursuz Cinayet Yoktur. Kitabı Antalya Tüyap Kitap Fuarından aldım ve elimde kitabım olmasına rağmen bir çırpıda okudum. Benim gibi CSI, Kanıt, Criminal Minds gibi dizileri seviyorsanız kitabı okumak çok zevkli. Zaten Sevil Atasoy’u çok beğeniyorum, yazdığı her şeyi literatürle pekiştiriyor. Heyecanla okuyorsunuz. Kitabın başlığı gibi hiçbir cinayet kusursuz işlenmiyor; ama yanlışlıkla insanlar suçsuz yere ömür boyu hapiste yatabiliyor. Hatalı laboratuvar sonuçları, işini iyi yapmayan insanlar, yanlış yönlendirilen ifadeler, olay yerinin iyi incelenmemesi yüzünden insanların canı yanabiliyor. Bu anlamda biraz ürküyorsunuz olaylardan, başınıza gelmeyeceğinin garantisi yok çünkü. Eğer bu tarz öyküler okumayı seviyorsanız şiddetle tavsiye ederim. Bazı öyküleri okurken kanım dondu, bir insan bir insana bunları nasıl yapabilir, inanamadım. İşte kitap kaçışlarında nevzine tatlısını yapıp, kediler gibi kıvrılarak kitabımı okuyup, tatlımı yedim. Kitap ve kaçamak lezzetler hayatınızdan eksik olmasın. Bol okumalı az kalorili günler dileğimle…




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder