Sayfalar

15 Ağustos 2012 Çarşamba

İSİM ŞEHİR HAYVAN

İSİM ŞEHİR HAYVAN
İsim Şehir Hayvan

Biz Müzisyeniz…
İsim Şehir Hayvan tiyatro oyunu Antalya’dan geçti. Yine bir avuç aynı insan izledik oyunu. Okuyan, izleyen, irdeleyen ve farkındalığı olan kitle. Oysa bu oyunun daha çok kitlelerce izlenmesini isterdim. Acaba duyurumu mu iyi yapılmadı yoksa bilet fiyatları mı fazla geldi.
Neyse bu oyun Türkiye’de değil, dünyada bile bir ilk. İlk kez günlük köşe yazıları tiyatro haline getiriliyor. Gitmeden önce çok merak etmiştim ve nasıl olacak acaba demiştim iyi bir Yılmaz Özdil okuyucusu olarak. Oyun başlar başlamaz okuduklarınızı hatırlıyorsunuz ve bu denli güzel senaryo haline getirilmesini heyecanla izliyorsunuz. Metrobus hikayelerine acıklı acıklı gülerken Türk ve Türkiyeli oyununu kalbiniz pır pır atarak izliyorsunuz. Küçük küçük skeçler halinde izlediğimiz oyunun bütününde de bir uyum mevcut. Skeçler bir ya da birkaç yazıdan derlenmiş. Oyuncular seyircilerden heyecanlı olunca ortaya bir çırpıda biten tadına doyum olmayan bir eser ortaya çıkmış…

Biz Müzisyeniz…
Peki, bu ayakta alkışlanan projenin mimarları kim? Nereden kimin aklına gelmiş bu enfes fikir?
Bu oyunun Genel Yayın Yönetmeni Gencay Gürün. Bu fikrin mimari Tiyatro İstanbul’un Genel Müdürü Emin Hamarat. Yöneten usta oyuncu Metin Serezli.
Oyunlaştıran Saygın Delibaş ve Fethi Kantarcı.
Oyuncular: Nusret Çetinel, Sabri Özmener, Hülya Gülşen Irmak, Bilal Çatalçekiç, Burcu Kazbek, Taner Ergör, Banu Çiçek, Aybar Taştekin, Yeliz Şatıroğlu(Aşık Veysel’in torunu), Levent Çimen, Anıl Yülek. Nefistiler. Tıp öğrencisi Banu Çiçek’in yürek sadece bir organ değildir cümlesi, Sabri Özmener’in öğretmen rolü, Nusret Çetinel’in savcı rolü, Bilal Çatalçekiç’in Mustafa ağbiii değişi hafızamdan hiç gitmeyecek oyunculuklardı. Aslında diğer oyunculara kesinlikle haksızlık yapmak istemem, hepsi ama hepsi harikuladeydi.  
Müzisyenler Serdar Aslan, Zafer Aslan ve Alev Azyok. Sözler yazılardan beste ve seslendirme onlardan. Bayıldım doğrusu ve yeni sloganım etliye sütlüye katılmadan “Biz müzisyeniz” demek artık espriyle karışık!  Oyuna ayrı bir ivme katmaları takdire değer.
Emeği geçenlerin birikimlerini merak edenler 15Temmuz 2012 Yılmaz Özdil Gala adlı yazısından okuyabilirler. Ben tüm bu bilgileri oradan okudum. Bu arada oyun turne bitiminde Profilo Alışveriş Merkezi Tiyatro İstanbul sahnesinde Eylül ayından itibaren gösterime girecek. Bana sorarsanız izleyin, izlettirin derim…
Bu oyunu bu hale getiren başta Yılmaz Özdil olmak üzere tüm ekibe tebrikler…
Bu oyundan bana kalan hoş bir anı aman Biz Müzisyeniz…
Evet, artık sadece biz müzisyeniz buralarda…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder